fredag 26. desember 2008

Mine juledager

Har jula vært like hektisk for deg som for meg?
Fra og med lillejulaften har juledagene lissom gått i ett. Er utrolig koselig da, med julemat, familie og juletradisjoner :)

Lillejulaften spiste jeg tradisjonsrik "julekveldsmat" med sylte, bayonneskinke og tomatsild (selvom ikke min mage inntok alle de delikattesene) ;P Deretter ble det pynting av juletre og julesanger.

Julaften begynte med Tre Nøtter til Askepott. Må se den hvert eneste år og begynner å kunne den rimelig godt nå, men er like koselig for det. Er på en måte et "must". Julekvelden foregikk hos tanta og onkelen min. Først drakk vi litt gløgg og deretter begynte vi "julemiddagen". Den besto av ribbe med alt som hører til. Vi var alle ganske mette så vi utsatte desserten litt og hoppa rett over på den morsomste delen ;P Etter vi hadde sunget noen sanger og godt rundt juletreet begynte vi å åpne pakkene. Fikk veldig mye fint, men har selvfølgelig noen favoritter :) Glemte nesten å nevne at pappa gjorde en fabelaktig jobb som den rød kledde mannen med hvitt skjegg. Søskenbarna mine ble veldig glad i nissen :)

1. Juledag er vel årets største familiedag og i vårt tilfelle besto den av brettspill, hvor jeg tapte med glans, pluss en omgang romé hvor jeg var overlegen vinner. Haha ;P Deretter ble det nok en ribbemiddag og litt mer quiz!

I dag (2. juledag, nå er det vel egentlig blitt 3.) har jeg vært hos mormor. Middagen var kveite, det er også en familietradisjon. I tilegg til å spise, viste jeg mormor hvordan ho skulle bruke DVD-spilleren ho hadde fått til jul. Det var ikke så lett, ho tar ikke elektronikk så veldig fort, så tok en stund det der. Men syns egentlig at ho var ganske flink :)

Siden juledagene har vært såpass hektiske har jeg snudd døgnet rimelig oppned. Er nødt til å slappe av litt før jeg legger meg, så derfor har jeg lagt meg sånn 2-3 (i går, halvfire). Vet det er dumt, men er jo , hjemme så sent. Noen som har det på samme måten?
Bør nok prøve å få lagt meg litt tidligere i dag, har nemlig blitt overbevist om å bli med på trening klokka ti imorgen. Tidlig, eller hva?
Tviler egentlig på at jeg får lagt meg så tidlig likevel, får se.

Er forresten klar over at det innlegget her ble ganske langt og ligner rimelig mye på et dagbok innlegg, menmen.

Ha en fortsatt fin julefeiring alle sammen :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lurer på hvem den slemme jenta som dro deg med på trening tidlig i dag var! Shame on her! Haha, men det var både litt deilig og koselig da :) Selv om julestemningen ikke er helt på topp, er det litt koselig med jul og. Ha en fin kveld i kveld, så ses vi sannsynligvis i morgen :D

Karina... sa...

Yo ;P
Ja, shame on her. Neida ;P
Julestemninga er ikke helt på plass nei, menmen...
Vi snakkes i morgen ja ;P