fredag 7. november 2008

Reiseblogg

Nå tenkte jeg at jeg skulle blogge litt om reising. Selv eller sjøl som jeg pleier å si, har jeg vært i alle verdensdelene. Vel, nesten... Var på flyplassen i Bangkok og Singapore (Asia), men det teller kanskje ikke ;P

Jula 2003-2004 var jeg, familien min og tanta mi sin familie i Australia. Det var en utrolig spesiell opplevelse og jeg vil absolutt tilbake. Derimot er jeg litt redd for edderkoppene. I Australia eller landet "down under" er det nemlig giftige og dødelige edderkopper. Søstra mi var en halv meter fra en, og det var en skikkelig skrekk opplevelse.

Hvis vi ser bort ifra edderkoppene var det en fantastisk tur og vi opplevde fantastiske naturopplevelser. Vi bodde bl.a. i telt blandt ville kenguruer, så ville koalabjørner og en aborginer som spilte på et blåseinstrument, var på tur i reinskogen, gikk på "treetop walking", opplevde en sandstorm og feira jula i miniskjørt og med grillmat :) I tilegg ble det selfølgelig litt tid til shopping, bading og sightseeing til Sidney Harbour, Opera Huset, akvariumet (med alt fra haier til pingviner til Nemo-fisker) og en tur i "the Sidney Tower".

Vi var i Australia i en måned og kjørte flere mil i bil. Det var en opplevelse jeg vil huske for resten av livet!












Øverst t.v: Meg foran Opera Huset
Øverst t.h: Meg ved en saltsjø
T.v: Meg og to kenguruer på
Murramarang camping

Må vel si at jeg har forandra
meg litt de siste fem åra ;P


Stay tuned for more experiences :)


1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg synes ikke du har forandra deg så mye jeg.. Hehe, joda :D Australia hørtes ut som en morsom opplevelse :D spennende! Forresten, likte ikke meningsmålingen din. Var dårlig med alternativer :^) Hah! Men stemte Mr. Efron da fordi han er søt :P (a) hihiih