mandag 28. september 2009

Monumenter og reality

Andre dag i DC har vært full av nye inntrykk. Skulle møte til frokost klokka ni og allerede klokka sju ble vi vekka av en lyd. Den kom om og om igjen og var veldig irriterende. Er veldig lytt her så kom vel fra en av de game dusjene eller noe. Frokosten besto av eplejuice, klorvann og toast med melis og sirup. Akurrat som hjemme, hah ;P

Etter frokost gikk vi ut for å "oppdage" byen. Først gikk vi på en politikk sjappe og tok gruppebilde med Barack og Michelle Obama cardboard. Deretter stakk vi innom starbucks. Kjøpte en jordbær og banan smoothie, var veldig god ;K

Etter starbucks stoppen gikk vi bort til det hvite hus. Var stort å se det, men tror ikke vi så hele. Var isåfall veldig lite. Sto til og med snikskytter på taket. Mye sikkerhet her. Er forresten politi overalt så føler oss ganske sikre.

Etter det hvite hus gikk vi til Washington monumentet (den spisse søyle greia), Lincoln memorial og minnesmerke til de som døde i Vietnam krigen. Det var veldig sterkt. Var en guide som fortalte at de forsatt får identifiserer soldater fra den krigen og den var over i 1975. Det er lenge å være usikker på om noen er døde eller ikke, off.

Lincoln memorial må nok være det største. Bare det å tenke seg at "nå står jeg her Martin Luther King jr sto". Å, det er stort. Utrolig morro å se alt det du har sett på bilder og tv.

På vei videre gikk vi forbi innspilling av tvserien Big love. Så Chloe Sevigny. Det var gøy, sto med sånn hvit bakgrunn rett bak skuespillerene og kameraer og sånne fancy stoler og alt, morro ;P

Ble sinnsykt varmt mens vi gikk. Jeg gikk i olabukse og holdt på svette som en gris. Fant en scene underveis med skygge på og hoppa opp der å begynte å synge fairytale alle mann. Var litt flaut når folk kom forbi så var mye latter og dårlig sang.

Deretter dro noen av oss på air and space museum. Så fly og romfartøy å sånn. Vi kjøpe også dogtags alle sammen med navn, fødselsdatok og moss group 09 som vi kalles. Haha ;P

Da vi kom tilbake ble det en rask og stressende dusj før vi stakk på hardrock, deretter på teater. Så på shearmadness. En komedie hvor vi skulle finne "morderen". Var innspill fra salen. Mye morsomme replikker, så det var bra.

De fleste av oss avslutta kvelden på hardrock igjen. Spiste dessert og kosa oss. Men det som var sinnsykt fett var at de spilte inn The real world der. Den nye sesongen skal spilles inn i DC. Var tre av deltagerne som satt ved et bord med kamera og mikrofon mann. For de som ikke vet det så er TRW er reality serie på mtv som jeg tror er inne i sin 22 sesong. Jeg har vel sett tre sesonger tror jeg. Veldig gøy!

Koser meg masse på tur og opplever mye nytt og spennende. Håper alle har det bra hjemme også :)

Ps: Sorry for at det ble så langt ;P

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du må ikke skrive sorry for at du skriver så mye, det er jo bare bra, Karina!:D må holde deg oppdatert og si at jeg og Natalie har tenkt til å komme i form her, så får se hvor lenge vi klarer å holde ut. Hah;p
turen har såvidt begynt, så nyt det, frøken:)

- KT

Karina sa...

Takk ^^
Dere får kose dere med treninga, så skal jeg kose meg med burgere og potetgull, hah ;P

Natalie sa...

på tide at du legger på deg litt Karina! Må holde meg med selskap. Hahah. Men høres ut som om du har det fett. Synd det ikke var Ryan/Jake eller whatever (han med gitar, vet du) som var i the real world nå! haha. Fortsett og oppdater!

Karina sa...

Ja, stemmer det. han hadde jeg glemt. Å, kunne det ikke vært han. Han er jo hotstuff. Men tror han er i Irak å kriger.

Har det veldig konge, så det er gøy :D

Og du er for ørtende gang ikke feit. Dumma ;P

Natalie sa...

sa da ikke at jeg var feit, bare at du er tynnere. haha (a) men bra du holder styr på hvor guttungen er! :D

Mamy sa...

Hei snuppa mi! Utrolig artig å lese referat fra turen din! Skjønner ut av dette at du har det veldig bra, og at dette virkelig er en tur for DEG :-) Nyt alle inntrykkene videre og kos deg masse!!!!! Pass på kamera ditt og alt annet du ikke vil miste!! Stor klem til deg :-)

Karina sa...

Takk, skal kose meg ja. Har det veldig bra :)